söndag 25 november 2012

London, Sunday


Om ni inte läst det i denna blogg förr så skriver jag det igen; jag älskar söndagar, speciellt i London. Denna söndagen var även lite speciell, då det var the day after that day. Solen strålade och vi laddade upp med en ordentlig frukost.
 
 
Dagens första stopp blev Covent Garden/Leicester square för att köpa musikalbiljetter. Påväg till teatern vandrade vi även förbi Trafalgar square där en topphemlig filminspelning var i full gång. Fick även träffa min älskade Lord Nelson, hur bra?
 
Efter detta bar det av till favoriten Brick Lane. På vägen råkade vi gå förbi Aldwych, som är en övergiven tunnelbanestation. Nörd som jag är tyckte jag det var coolt, vill så gärna besöka insidan av den stationen också. The Thames visade sin bästa sida i solskenet, åh vad jag gillar soliga London. I alla fall, i Brick Lane åt vi god mexikansk mat och drack ingefärs/citron juice med hopp om att bota förkyldningen, gott var det i alla fall.
Sen var det musikaldags- Shrek the musical! Blev absolut positivt överraskad. Riktigt bra var den och för bara 20 pund. Helt okej med andra ord! Efteråt stötte vi på en ren i Covent Garden.
 
Åkte hem och chillade med våra inköp från Brick Lane, skal till Iphone-töntarna (dvs oss), två för 5 pund! Dagen avslutades på en restaurang nära Camilla.
En himla fin dag, med inte så mycket regn som övriga dagar och det var ju himla skönt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar