lördag 24 november 2012

London, Little Noise Sessions


Lördag eftermiddag var det dags att hoppa på overgrounden till Hackney. Där skulle eventet Little Noise Sessions äga rum, en konsert för välgörenhet typ. Världens bästa Noah & the Whale skulle vara huvudakt. Efter en stunds letande hittade vi the venue, St. John-at-Hackney church, ja en kyrka. Eftersom vi förväntade oss en lång kö blev vi minst sagt förvånade då det var så gott som dött vid insläppet. Inte en enda människa i kön, förutom vi då. Safety personalen skrattade åt oss och sa att vi skulle gå till McDonald's för att hålla oss varma och slippa regnet. Men nej, vi skulle ju stå längst fram på Noah & the Whale!
Efter hela en timmes köande (ohmygadd va länge!) blev vi insläppta. Vi hade planerat att springa in, men det behövdes definitivt inte. Först in och därför placerade vi oss självklart närmast scenen, i mitten. Insåg då att vi verkligen skulle stå längst fram på Noah & the Whale-igen! Så himla knäppt.
Första artisten ut var helt okänd för mig, men jag blev helt...fascinerad, förtrollad, galen, inspirerad, glad, ledsen och...jättekär (frisyren är söt, Camilla). No more comments. Andra artisten var en otroligt duktig tjej vid namn Lucy Rose, dock så störde jag mig på något med henne, kunde inte riktigt sätta fingret på vad och därför tog jag inga bilder på henne. Artist nummer tre var Villagers, så rörande och egendomligt bra. 
 
 
Äntligen var det dags. Favoritbandet number 1. kom upp på scenen. Världens bästa Noah & the Whale. Kan inte beskriva hur fint det var. Är så himla glad att vi fick se dem igen, längst fram i mitten. Jag vet helt ärligt inte vad jag ska skriva, är bara så tacksam. Jag känner fortfarande känslan av gåshuden till the first days of spring som avslutning. Och inte nog med att de var så himla bra så fick båda vi två varsin set-list efteråt. Det fanns tre stycken och vi fick två av dem. Jag brukar aldrig få set-lists annars (har bara fått the Maccabees på P&L). Jag antar att folk tyckte vi var söta eller något för de tog foton av oss. Så himla knäppt att de tog foto på
oss istället för Noah. Åh vad jag vill se de bildern haha. 
 
You will sing day bye day, old joy comes back to me
TACK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar