måndag 3 oktober 2011

Kanin och teknikproblem


Har idag fått det konstaterat att jag bör hålla mig undan alla tekniska prylar. Såväl tv-aparater som tekokare. Och datorer är absolut inte att prata om! Jag antar att en liten närmare förklaring behövs. Idag skulle jag redovisa ett engelska arbete (en powerpoint om svenska traditioner) och hade därför med mitt fina kanin-usbminne med alla mina skolarbeten på. Jag hade även datorn med så jag och Natalie skulle göra klart vår PowerPoint om Houses of parliament på håltimmarna.

Det började lovande när min glapp-adapter vägrade att ge min kära dator ström. Men är inte fötter alltid bra att ha? Jo det är klart det är, självklart när man kan använda de för att trycka ner en bråkig adapter i ett elutag. Det fortsatte ännu mer lovande när vi inte hittade vår halvfärdiga PowerPoint någonstans så vi fick helt enkelt börja om! Vi sparade den på mitt kära kanin-usb tillsammans med min och Natalies engelska powerpointar (Natalies gick dock inte att öppna så min dator fick lagg). På engelskalektionen upptäckte vi till vår stora förskräckelse att alla arbeten på mitt Usb var borta! Verkligen helt borta (R.I.P min kanin =(...)!
Det löste sig ändå eftersom jag hade mejlat arbetet till min lärare. Annars hade det inte varit roligt att heta Linnea Josefine Herrstedt då engelskaläraren verkligen är...engelsk (dvs. disciplinerad).

På international perspectives lektionen uppstod det dock ett problem, vi hade bara en halvfärdig oseriös powerpoint att komma med. Jag drog hela historien om mina tekniksvårigheter och måste framstått som världens otekniskaste människan i England. Där kommer jag med min laggiga Toshibadator där alla sitter med sina MacBook pro! Vi tvingades redovisa ändå då vår lärare tyckte att vår presentation var extremt rolig. Tror klassen också tyckte det för de skrattade i alla fall. Det var i alla fall här jag blev bannad från alla tekniska ting. Kanske är det klokt eftersom min värdfamilj redan fått byta vattenkokare en gång sen jag kom hit.
Nu har jag skrivit en uppsats som ingen orkar läsa! Hihi lilla Josefine i ett nötskal. Puss på mig ♥
Jag och min kanin. RIP!
Ledsen tjej som egentligen är GLAAAAD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar