söndag 28 augusti 2011

Notting Hill och Covent Garden

Idag tog jag och fem andra coola tjejer tuben till centrala London för första gången. Vi stannade först till i Notting Hill för att kolla in Notting Hill Carnival som pågår idag och imorgon. Det var fullt av folk och en underbar glad stämning. Total lycka i mitt hjärta. Helt plötsligt sprang vi på Travel Bookshop och vi blev galna turister, frenetiskt tryckande på kameror för att förena oss själva med denna häftiga plats i form av fotografier. När vi tröttnat på Notting Hill och våra magar börjat kurra lite för högt bestämde vi oss för att tu tuben till Piccadilly Cirkus för att äta där. På vägen förvandlades vi dock till irriterade egoister som inte hade tillräckligt med energi för att orka leta upp perrong nio och trekvart när vi bytte tåg på King's Cross. Tillslut, efter många om och men, hamnade vi på Pizza Hut på Regent Street. Efter maten stack vi till Covent Garden och gick runt där en stund. Hittade bland annat världens ballaste affär med coola t-shirtar och ett riktigt London-krull. Blir svårslaget kan jag lova. 

Jag och Anna kom hem runt åtta och fick mat. De göder oss här! Efter maten kände vi oss tvugna att gå ut och powerwalka så vi tog på joggingskorna och drog iväg. Gick en runda bort till Whitton Shopping Center. Imponerande plats, NOT! Men så länge det finns Tesco så är det okej liksom. Vi hittade tillbaka hem, är riktigt stolt faktiskt då vi gick på platser vi aldrig förr besökt! Nu är jag trött och ska snart sova. Imorgon är det Bank Holiday och vi är lediga. Jag och Anna har tänkt oss en lugn dag. Tänkte gå in till Twickenham centrum och se hur långt det är. Hitills har vi bara åkt genom det med buss, så det blir spännande att utforska hemtrakterna lite bättre.


Notting Hill Carnival!
Travel Bookshop (och jag)
Covent Garden! Natalia och José Maria ♥Det här var i stora drag min dag! Synd att det tar så himla lång tid att ladda upp bilder, har hunnit äta typ tre kakor under tiden=smulor i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar