fredag 19 april 2013

TGIF





 Här sitter jag som om det vore den naturligaste saken i världen att ta foto på sig själv när man äter (photobooth-addict eller vad??). Läser bok, dricker kaffe, äter havreflingor och fullkornsdigestive, drömmen i matväg. Är det fredag så är det liksom och dessutom var det storhandling igår så nu finns allt hemma. Man får passa på liksom för snart är det slut. I morse var jag på den bästa och mest lärorika lektionen i skolan någonsin. Ville inte ens att den skulle ta slut, och det säger ju sig självt! Inte för att jag har något problem med skolan eller så, bara det att jag är så rastlös att halvtimmes lektioner skulle räcka gott och väl. Mina sittben är också väldigt spetsiga (åh berätta mer!) så efter ca tio minuter gör det ganska ont att sitta ner på skolans ruttna trästolar. Stackars mig typ. Åh, ofrivilligt blogg-break, min granne ringde på dörren och ville sälja majblommor. Lättmanipulerad som jag är så sitter jag nu här med en liten majblomma. Chocken som uppstod när den kostade 20 kr istället för 10 kr. Vad händer med världen, inflation nästa? Nä, nu måste jag åka till jobbet, fredagsjobb på g vet ni. Ses på coopan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar