söndag 10 mars 2013

Sunday morning thoughts

Jag tycker att Robin Stjernbergs låt är ganska kass. Ungefär lika kass som honom faktiskt. Han är säkert en jättetrevlig grabb men hans musikala sida är inget för mig. Hans röst ger mig huvudvärk. Dvs, låten förtjänade inte att vinna mello. Nu när vi ändå är igång och tycker en massa så kan vi lika gärna tycka en massa om massa andra saker också. Såhär tycker jag då hehe.



- Idag är det LEG DAY! Åh va härligt. Imorgon är det TRICEPS OCH AXLAR. På måndag är det CARDIO och på tisdag är det KAPPMUSKELN som ska få jobba. Sen på onsdag blir det vilodag. Åh förresten har ni smakat det nya proteinpulvret med smak av vit chokladpudding?
Nejnejnejnejnejnejnejnej, så sjukt löjligt, säger jag. Jag tränar vad jag känner för, när jag vill och var jag vill. Leka fitnessproffs är inget för mig. Dissen till proteinpulver för att det känns så onödigt och har en fet dubbelmoral: "träna och ät hälsosamt men häll i dig konstgjort pulver med farliga sötningsmedel osv." Ät mer ägg istället. But that's just my opinion.

- Dessa tidsoptimister alltså (been there done that), suck. Hur svårt ska det vara att banka in i dessa människors hjärnor att det GÅR INTE att cykla till skolan fem minuter innan man börjar och komma i tid (eller jo om man bor granne med skolan, men tror inte nån gör det, skolan ligger förtusan i ett industriområde) och vara i rätt klassrum med rätt böcker. Istället ramlar man in efter 3-4-5-6-7-8-9-10 minuter vilket är otroligt störande för de som är i tid och vill börja lektionjäveln (vet, låter som en pluggis). Visst, visst, alla kan vara lite småsena någon gång men då kan man i alla fall SMYGA in och sätta sig på en plats och hålla käften. Oj vad arg jag låter (det är jag inte).

- Okej, en sista punkt, tillägnat alla de damer som tillhör äldre medelåldern (tanter) och har en något högfärdig attityd. Sluta tro att ni kan göra mitt jobb bättre än jag. Sluta säga att jag har gjort fel till alla andra kunder. Och framför allt: SLUTA KALLA MIG FLICKAN, jag är näst intill vuxen, okej? Definitivt inte en liten flicka och jag gör aldrig fel (hoppas ni inser ironin) så lägg ner attityden, den går inte hem hos mig. Tack på förhand.


Annars vill jag bara önska er en riktigt trevlig söndag. Nu ska jag ta bilen till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar