måndag 24 december 2012



Nu har min nittonde julafton börjat och det firar jag med Rudolf, min favorit julfilm. Under dagen har jag hunnit med julstädning, julebak, jobb och mys med mamma, pappa, bror & farmor. Lagom trött nu alltså trots att jobbet var riktigt chilligrill idag. Hade mycket att göra första timmen men sen var det fritt fram att göra lite vad som helst; städade, hjälpte kunder, slängde kartonger. Höjdpunkten var att hjälpa en pappa att leta efter hans små flickors nallar som de råkat tappa bort. Vi letade och letade men kunde inte hitta dem. Tillslut gav de upp och åkte hem ganska så ledsna. Det dröjde ca fem minuter innan jag hittade dem. Tur att jag fick hans telefonnummer, kan lova att både pappan och barnen blev glada. Säger bara en sak: NAAAW!

Nu ska jag fortsätta halvsova till Rudolf.

GOD JUL







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar