måndag 19 december 2011

Chaos at Heathrow


Okej, lovade att berätta om kaoset på flygplatsen så får väl göra det då. I fredags så hade vi julavslutning i skolan och så fort det var slut så gick vi ner för Richmond Hill för sista gången detta år. Tog bussen hem och sa hejdå till värdfamiljen och gick sedan ut för att vänta på 110 to West Middlesex Hospital en sista gång. Anna hjälpte mig bära alla väskor, hade inte klarat det utan henne! Den kom inte när den skulle så vi väntade och väntade och sen kom det två på samma gång. Släpade in väskorna och väl inne så blev jag uppraggad av en musikproducent eftersom jag spelar gitarr så nu ska vi spela  in en låt tillsammans (hehe not)...
Sphör såg det ut i väntan på bussen!

Hamnade äntligen på Hounslow East station, väntade in folk och tog oss sedan till Heathrow terminals 1,2,3 och fick tag på efterlängtande bagagevagnar. Tog oss till incheckningen och ställde oss i kö. Klockan var ca 16.00 och vårt plan skulle lyfta 18.15, så det var lugnt ändå. Saken var att kön inte rörde sig alls på en timme för ett bagagebanden var sönder, i alla fall några av de. Då började paniken komma samtidigt som alla flyg till Arlanda var inställda och de som skulle flyga dit fick flyga via Oslo. Snacka om KAOS. Vi fick gå före folk eftersom vi skulle missa vårt flyg annars men sen så kom det några som skulle flyga en kvart innan oss som fick gå före oss. Bagagebanden fungerade fortfarande inte och inte förän 17.45 blev det min tur att checka in. Gubben kunde bara ta en av mina väskor så han sa att jag skulle sätta den vid en vit bur och sen springa till gaten, RUN, RUN, RUN skrek han. Tänkte adrig att jag lämnar min väska mitt på Heathrow så jag sprang bort till Lollos incheckning och hennes gubbe tog min också.
Såhär såg det ut på Hounslow East Station.

Vi sprang till säkerhetskontrollen och jag hamnade efter en gubbe som köpt massa väska utan att lägga det i påsar så det tog riktigt lång tid men tillslut kom jag igenom och vi fortsatte springa. Efter nån minut upptäckte jag att det var blod på mitt finger men jag tänkte bara skitsamma och fortsatte springa, men sen började det droppa och jag insåg att jag skurit mig på något för jag hade ett jack i fingret. Så Lollo frågade en parfymgubbe om en napkin och vi försökte rädda mitt lilla finger. Tilllsut gick parfymgubben och hämtade ett plåster och sen kunde vi fortsätta springa. Vid detta laget hade vår gate, som låg längst bort, redan stängt men vi gav inte upp och vi kom faktiskt med på planet! Det lyfte ca 40 minuter senare än det skulle och jag är ledsen om någon tyckte det var jobbigt att vänta. Som jag skrev i torsdags så gjorde jag allt för att inte missa planet.

Jag ser detta som ett tecken på att jag och London är meant to be! So I'll be back as soon as I can!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar